Bühnenbiest artistieke leiding

Kat en Maarten.jpg

Kathrin Gramelsberger


 

Bühnenbiest Dansers/spelers

IMG_3148.jpg

Percussionist Vernon Chatlein komt oorspronkelijk uit Curacao en heeft in Cuba muziek gestudeerd. Muzikaal heeft hij zich verdiept in een Afro- Cubaans cultuur, de Yoruba cultuur dat in een vorm van syncretisme met de katholieke geloof systeem is blijven voortbestaan. In zijn zoektocht naar het incorporeren van de muziek van deze cultuur in zijn muziek heeft hij al twee albums met zijn band PLM opgenomen met verschillende elementen verweven indirect of direct. Ondanks het feit dat er heel weinig kenners zijn van het Afro-Cubaans cultuur, specifiek over bata drums en Orisha, heeft hij zich alsnog kunnen blijven ontwikkelen. Over de jaren heeft Vernon een netwerk opgebouwd in London met een kring aficionados en kenners van het vak. Om de twee maanden maakt Chatlein studiereisjes naar zijn vrienden daar om te kunnen studeren.

IMG_8067.JPG

Vanuit een HipHop, Popping achtergrond maakte Maarten zijn weg naar Arnhem om daar aan de dansacademie, ArtEZ te studeren. Tijdens zijn studie had hij de eer om met choreografen te werken waaronder: Amos Ben-Tal, Ann van Den Broek en Jasper van Luijk.

In zijn stage jaar had hij het geluk om samen te werken met Flatfoot Dance Company in Durban, Zuid-Afrika. Danste een solo in Innsbruck, Oostenrijk waar hij muzikaal begeleid werd door het orkest Camerata Innsbruck en mocht deelnemen aan een nieuwe productie van dansgezelschap Groundbreakers in China.

Maarten studeerde af in juli 2017. Naast te werken als performer is hij ook bezig zijn kant als maker te ontwikkelen. Maarten is in de Bühnenbiest producties DO NOT TEMPT ME, Masker af!, GET IT?! en OYA WOEST WEZEN te zien.

IMG_3147.jpg

CJP. Roxas is autodidact audiovisueel kunstenaar. Ze leert praktische kennis over project mapping – het projecteren van een bewegend beeld door middel van motion capture en sensor tracking. Haar stijl neigt naar surrealisme en ze wil weten hoe ze de grens tussen droom en werkelijkheid kan vervagen.

Roxas werkt veel samen met danser/choreograaf Lucinda Wessels, met wie ze samen het kunstenaarsduo NORMALIT vormt. Een van de vragen is: hoe kun je dansers door middel van project mapping laten transformeren? Moeten ze daarvoor specifieke kleding aan? Kun je spelen met de schaduw van een danser op een geprojecteerd vlak?
‘Ik ben autodidact en leerde het vak voornamelijk zelf. Soms loop ik tegen dingen aan die ik nog niet snap. Dit lab was voor mij een manier om dit in de vingers te krijgen. Ik heb kennis gemaakt met verschillende software voor video mapping. Isadora beviel me het best. Daarmee kan ik makkelijk experimenteren en de bediening is vrij intuïtief. Ik heb geleerd hoe ik de beelden kan aansturen met midicontrollers en zo live kan aanpassen.’

Angela.JPG

Angela (1985) is fotograaf en kunstenaar. Ze is afgestudeerd aan de Willem De Kooning academie in Rotterdam en werkt als zelfstandig fotograaf & kunstenaar. Ze geeft tevens fotografie workshops en rondleidingen bij het Rijksmuseum Amsterdam waar ze ook educatieve kunst programma's heeft ontwikkeld. Met haar werk begeeft Angela zich tussen de grensvlakken van portret, documentair en autonoom waarbij ze subculturen en identiteit visueel onderzoekt. Naast haar vrije werk werkt ze voor opdrachtgevers als de Stadsschouwburg Amsterdam, Nike, en Sinner. Angela doet de vormgeving van de Bühnenbiest voorstelling OYA WOEST WEZEN.

IMG_8068.JPG

Sjaan is een danser, woordkunstenaar en theater maakster die sinds 2009 voornamelijk bezig is met de cross-over van deze drie podiumkunsten.

Na haar dansopleiding op de dansacademy Amsterdam, een trainingsprogramma bij Alvin Ailey in New York en een studie in Afrikaanse dansen bij l'Ecole des Sables in Senegal heeft ze als freelance danser en docent veel projecten door heel Nederland gedaan, o.a. voor Danstheater Aya, Hogeschool van Amsterdam, ROC Art&Entertaiment en 5 o'clock class.

In 2009 is ze begonnen met schrijven en voordragen als spoken word artiest bij Poetry Circle Nowhere. Sjaan is in de Bühnenbiest producties Een stukje nu, Amsterdam, stad uit mijn verhalen en Masker af!, GET IT?! en OYA WOEST WEZEN te zien.

IMG_8066.JPG

Hanna danst al vanaf haar 14e. In 2003 belande zij aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten waar zij in 2008 afstudeerde als Docent Dans.

Belangrijk onderdeel van Hanna's studie is een reis naar Pune, India geweest waar zij werkte als danser en docent.

Naast freelance danser op diverse evenementen is de Vos als vaste danser betrokken bij St. Penguin Dance en danscollectief Get It?! Danstheater Aya. Hanna is in de Bühnenbiest producties Kriebels in mijn bil, Masker af! en GET IT?! te zien.

portrait.jpg

Anne verteld verhalen door middel van beelden; verhalen die niet altijd in woorden te vatten zijn. Haar werk combineert aspecten van beeldende kunst, vormgeving en podium kunsten waarin het regiseren van beeld haar specialiteit is.

Als Visual Artist maak ik gebruik van onder andere non-narratieve film en het componeren en manipuleren van de ruimte waarin ik deze toon. Dit resulteert in verschillende installatie vormen, waarin mijn publiek de hoofdrol speelt door deel uit te maken van de totaal vorm om tot een unieke ervaring te komen. Daarnaast ontwikkel ik voor dans- en theater producties specifieke decor- en kostuumontwerpen. Zij heeft aan de Bühnenbiest producties Kriebels in mijn bil, Een stukje nu, Amsterdam, stad uit mijn verhalen en Do not tempt me meegewerkt.

Jeffrey hoofd.png

Jeffrey is een autodidact met stevige bagage in de urban dansstijlen: hip hop, breakdance en popping.

Wat begon als hobby op 18 jarige leeftijd is uitgegroeid tot het dansen in voorstellingen van o.a. Don’t Hit Mama, DOX en Solid Ground Movement.

Workshops en choreografie heeft Jeffrey bij het Spinoza Lyceum verzorgd. Naast freelance werk ligt zijn focus nu op onderzoek en creatie met ‘Brotherhood Dance Collective’.” Jeffrey is in de Bühnenbiest producties Kriebels in mijn bil, Masker af! en GET IT?! te zien.

IMG_8069.JPG

Felix Hildenbrand, afkomstig uit Freiburg/ Breisgau, kwam in 2000 naar Nederland om de bachelor studie 'lichte muziek' (Conservatorium van Amsterdam) te volgen. Sindsdien blijft hij de uitdaging zoeken om zich steeds nieuwe muziekstijlen en instrumenten (basgitaar, contrabas, cello, percussie) eigen te maken: met Fado diva Maria de Fátima staat hij in de Nederlandse en Belgische theaters, met het Braziliaanse kwartet Gosto Delicado bespeelt hij festivals in Duitsland, Nederland en Frankrijk, in zijn experimentele jazzformatie earswideopen werkt hij samen met topmusici als Yuri Honing, Eric Vloeimans, Anton Goudsmit,... verder begeleidt hij uiteenlopende artiesten in de genres kleinkunst, chanson, singer-songwriter.

Felix is in de Bühnenbiest productie Een stukje nu, Amsterdam, stad uit mijn verhalen,DO NOT TEMPT MEte zien/horen.

WhatsApp Image 2018-02-07 at 13.34.42.jpeg

Pearls eerste passie was turnen totdat zij op 18 jarige leeftijd haar liefde voor dans ontdekte. Na haar studie aan de Theaterschool in Amsterdam werkte zij als danseres en choreografe voor o.a. Uri Eugenio, Danstheater Aya. Tegenwoordig is Pearl in het musical The Lion king te zien. Pearl danst in de Bühnenbiest productie Kriebels in mijn bil.

IMG_8070.JPG

Arthur Kneepkens (1981) is regisseur en performer.

Nadat hij in 2015 afstudeerde aan de Toneelacademie Maastricht werkte hij zowel als regie-assistent maar maakte hij ook eigen voorstellingen bij o.a. Het Zuidelijk Toneel, Likeminds en de Theaterstraat.

Op de speelvloer werkte hij onder meer als performer voor Le Nu Perdu (2006 - 2014), als acteur voor Theaterbedrijf Nanna Tieman (2013 - 2015), en als host van Theaterstraat-programma's als Echte Mensen (2015 - ...) en zijn eigen talkshow De Wereld Draait Noord (2014 - ...). Arthur is in de Bühnenbiest productie Amsterdam, stad uit mijn verhalen te zien.

 

Bühnenbiest bestuur

Amber Winkel - Voorzitter 

Anne Lotte Heijink- Secretaris 

Anne Vermeegen - Penningmeester 


Op deze pagina vindt u alle gegevens die verplicht openbaar dienen te zijn in het kader van de regelgeving ANBI (Algemeen Nut Beogende Instellingen).


Buhnenbiest heeft de ANBI status (Algemeen Nut Beogende Instellingen). Giften kunnen worden afgetrokken van de inkomstenbelasting. Op deze pagina vindt u alle gegevens die verplicht openbaar dienen te zijn in het kader van de ANBI regelgeving.

ALGEMENE GEGEVENS

Postadres: Lucellestraat 9 H, 1055 HS Amsterdam

Statutaire Naam: Stichting Buhnenbiest

RSIN of fiscaal nummer: 852913205

CONTACTGEGEVENS

Telefoon: 06-28723365

Website: www.buhnenbiest.nl

Algemeen e-mailadres: Kathrin@buhnenbiest.nl

DE 3 CODES

Buhnenbiest onderschrijft de Governance Code Cultuur, de Code Diversiteit & Inclusie en de Fair Practice Code. Buhnenbiest ontvangt projectsubsidies van verschillende fondsen. Buhnenbiest ondersteunen? Stuur een mail naar artistiek leider Kathrin Gramelsberger:  Kathrin@buhnenbiest.nl 


Beloningsbeleid bestuur: bestuursleden ontvangen geen vergoeding of vacatiegeld.